KAHRAMANMARAŞ ÜRETİM ÜSSÜ OLDU!

KMTSO Başkan Yardımcısı Kadir Gülkesen: “Metal Mutfak eşyası sektöründe Kahramanmaraş, Türkiye ve dünyada önemli bir üretim üssü. Üretim denince akla gelen marka bir kent. Bu konuda iddiamız sürüyor, yatırımlarımız devam ediyor” dedi.

    KAHRAMANMARAŞ ÜRETİM ÜSSÜ OLDU!
    03 Şubat 2016 - 15:44
     

    Türkiye metal mutfak eşya üretiminin yüzde 60’ının yapıldığı Kahramanmaraş ta, üretimini artırmak için yeni yatırımlar yapıyor. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Kadir Gülkesen, ülkemizde ve Kahramanmaraş’ta bulunan üreticilerin 100 milyar dolarlık dünya züccaciye pazarından daha fazla pay almak istediğini söyledi.

    Gülkesen, yaptığı açıklamada, Kahramanmaraş ve İstanbul’un metal mutfak eşya gruplarında iki büyük üretim üssü olduğunu belirtti.

    Kahramanmaraş’ın 100’e yakın üretim tesisi bulunduğunu belirten Gülkesen: “Kahramanmaraş 100 yakın Metal Mutfak eşyası üreticimiz var. Sektörün yüzde 60’ını üretiyoruz. Kahramanmaraş Metal Mutfak eşyalarında tarihte de üretim yapan bir il. Bakırcılık ve alimyumculuktan gelen tecrübesiyle modern tesislerinde paslanmaz çelik, yanmaz yapışmaz mamuller üretmeye devam etmektedir. Yaklaşık 5 kıtada 80 ülkeye ihracatımız var ama geride ihracat yapmadığımız diğer ülkeler var. İhracat yaptığımız ülkelerde pazar payımızı geliştirirken diğer ülkelerde de var olmalıyız. Dünyada, Türkiye’de de Kahramanmaraş önemli bir üretim üssü. Bu özelliğimizi geliştirmek için yatırımlarımıza devam ediyoruz. Üretimde ilk akla gelen merkez olduğu için üretimde marka kent” diye konuştu.

    YENİ YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDECEK

    “ihracattaki potansiyel bizim için çok önemli” diyen Gülkesen şöyle konuştu: “Yeni OSB’de de yatırımlarımız devam edecek. Doğru desteklerle sektör büyüme potansiyeline sahip sektörün strateji planı oluşturulup doğru uygulanırsa ihracatta yeni başarılara imza atacağı bir gerçek. Dünyanın merkezindeyiz, Afrika’nın, Avrupa’nın, orta Asya’nın merkezindeyiz. Uzakdoğu ve Çin’den gelen ürünler hem kalitesiz hem de uzaklıktan dolayı pazara ulaşması iki ay gibi bir zaman almaktadır. Oysa bizim ürünler en geç on beş günde pazara ulaşabilmektedir. Buda tasarımın öne çıktığı, bayanlara hitap eden bir sektör için büyük avantaj. Ama maliyetlerde çok önemli. Çin kendi üreticilerine sağladığı teşviklerle desteklemekte buda fiyat avantajı oluşturmakta. Pazara uzaklığına rağmen ucuz fiyatıyla aynı pazarda bizim için tehdit oluşturmaktadır”

     
    Bu haber 884 defa okunmuştur.

    YORUMLAR

    • 0 Yorum